Wat is het verschil tussen een geïntegreerde en een modulaire opleiding?

Bij een geïntegreerde opleiding ga je eerst 8 maanden naar school om de theorie te leren, daarna start je pas met het praktijkgedeelte. Bij een modulair opleiding zoals Flight Academy Breda Aviation volg je dezelfde leerstof in modules, ofwel fases, waarbij theorie en praktijk hand in hand gaan. Je begint dus ook gelijk met vliegen. Beide opleidingen bereiken hetzelfde resultaat.

Kun je met een bril of lenzen piloot worden?

Dat mag mits de afwijking tussen de -5 en +5 ligt. Wil je meer weten? Neem dan contact op met AEC medicals en maak een afspraak voor een oogtest.

Hoe oud moet je zijn om te mogen beginnen met de opleiding?

Met de opleiding tot sportvlieger mag je starten als je 16 jaar bent. Voor de opleiding tot verkeersvlieger adviseren wij te wachten tot je 18 jaar bent.

Tot welke leeftijd mag je de opleiding tot verkeersvlieger volgen bij Flight Academy Breda?

In principe is er geen maximum leeftijd verbonden aan de opleiding. Maar als het je doel is om piloot in de grote luchtvaart te worden, dan adviseren wij je om voor je 30e jaar te starten.

Is er vraag naar piloten?

De vraag naar piloten stijgt enorm momenteel. Boeing voorspelt dat de luchtvaartwereld de komende twintig jaar 790.000 piloten nodig heeft. Deze enorme groei baseert de vliegtuigbouwer op de verwachte groei van de markt voor commerciële vliegtuigen en de vergrijzing onder de huidige populatie vliegers.

Waar werken ex-studenten?

Afgestudeerde studenten van Flight Academy Breda Aviation werken o.a. voor KLM, Ryanair, ArkeFly, Easyjet, Emirates, DHL, ASL.

Wat kost het om alle brevetten geldig te houden, als je niet direct een baan hebt?

Als je het brevet, wat je nodig hebt om te solliciteren, geldig wilt houden en daarnaast je skills up to date wil houden, reken dan op zo'n €2.500,- per jaar. Daarnaast heb je bij ons de mogelijkheid om, direct na je opleiding, als rondvluchtpiloot aan de slag te gaan. Zo maak je stiekem best veel vlieguren.